نمره مردودی وزارت ارتباطات به کیفیت اپراتورهای تلفن‌همراه

محمود واعظی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همان‌طور که پیش از این اعلام کرده‌ایم، به دنبال بازگرداندن مخابرات به دولت نیستیم؛ بلکه به دنبال اصلاح روند خصوصی‌سازی این شرکت هستیم.

وزیر ارتباطات توضیح داد: زیرا طبق مدل واگذاری‌های انجام شده در کشور‌های مختلف کابل‌های زیرزمینی و ابزار‌هایی که زیر زمین قرار دارد و نمی‌توان برای دسترسی به آنها هر روز خیابان‌ها را کند، در اختیار یک بخش خاص قرار نگرفته است.

واعظی تصریح کرد: مخابرات به این دلیل واگذار شد که از انحصار خارج شده و رقابت شکل گیرد، اما در واگذاری این شرکت در آن زمان اشتباهی رخ داد و سیم‌های مسی، داکت‌ها و آنچه طی ۵۰ سال گذشته در زیر زمین ایجاد شده بود، تعیین تکلیف نشد.

وی ادامه داد: اختیار این بخش‌ها نه برعهده دولت بلکه باید برعهده کنسرسیومی متشکل از شرکت‌های خصوصی فعال در این بخش قرار گیرد.

*پست را سود‌ده کردیم مخابرات که جای خود دارد

واعظی درباره گلایه مدیران مخابراتی از هزینه‌‌های زیاد و تعرفه پایین، اظهارداشت: شرکت پست نیز زیان‌ده بود؛ اما با اعمال تغییرات کمک کردیم تا شرایط اصلاح شود، زیرا قرار نیست تمام ضرر‌ها از جیب مردم جبران شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر لزوم اصلاح مدیریت‌، افزود: با اجرای طرح هم‌کدسازی تعرفه‌های مخابرات تغییر کرد و آبونمان از ۳۰ تومان به ۹۰۰ تومان افزایش یافت؛ این هزینه ۸۷۰ تومانی که از هر خط تلفن گرفته می‌شود به چه سرنوشتی دچار می‌شود؟

وی با تشریح دلیل عدم حضور نماینده دولت در مجمع عمومی مخابرات گفت: کمتر از یک هفته مانده به مجمع عمومی سالیانه شرکت مخابرات در هیات مدیره این شرکت بدون حضور نماینده دولت و سهام عدالت تصمیمی گرفته که این تصمیم اعتراض این نمایندگان را به دنبال داشته است.

*پاسخ وزیر به شاعبه تیرگی روابط مخابرات و وزارت

وی در پاسخ به این سوال که به نظر می‌رسد پس از تغییر مدیرعامل ارتباط شرکت مخابرات و وزارت ارتباطات دچار مشکلاتی شود، گفت: موضوعات سیاسی و جناحی در کار ما هیچ دخل و تصرفی ندارد. اکنون همان صحبتی را مطرح می‌کنیم که بیش از این بارها گفته‌ایم. حرف ما این است که اگر مخابرات قصد توسعه‌ داشته باشد، علیرغم تاکید دولت بر عدم افزایش تعرفه‌‌ها، به افزایش تعرفه کمک خواهیم کرد. این مطلب ربطی به انتخاب مسئول نیز ندارد. اگر توسعه خدمات این شرکت برای خدمت‌رسانی به مردم باشد، ممکن است بتوانیم تعرفه‌ها را مورد بررسی مجدد قرار دهیم.

*چرا بخش اپراتورهای تلفن‌همراه در جشنواره فاوا برگزیده نداشت؟

واعظی همچنین درباره اینکه چرا در جشنواره فاوای امسال نیز بخش اپراتورهای تلفن همراه برگزیده نداشت، توضیح داد: با توجه به این‌که اپراتورهای تلفن همراه در سال گذشته تمام وقت خود را صرف امور توسعه‌ای کرده بودند در برخی شاخص‌ها که به‌طور مشخص مربوط به خدمت‌رسانی به مردم می‌شد نمره‌های خیلی بالایی کسب نکرده و به حدنصاب نرسیدند.

اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران – آفاوا