ایجاد مراکز توزیع محتوا درکشور

علی اصغر انصاری معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه ایجاد شبکه های توزیع محتوا (Content Delivery Network)در سطح اول شرکتهای ارتباطی دنیا مطرح است اظهار داشت: معمولا هدف از راه اندازی CDN ها محلی کردن ترافیک است. به این معنی که اپراتورها با ایجاد سرورهای محلی، توزیع محتوا را در یک نقطه هدایت می کنند.

وی با اشاره به اینکه محلی کردن ترافیک ارتباطی در چند حالت شامل محلی کردن ترافیک چند کشور، محلی کردن ترافیک یک کشور و یا محلی کردن ترافیک در چند منطقه می شود ادامه داد: نتیجه توزیع محتوا از طریق شبکه CDN، افزایش کیفیت دریافت سرویس برای کاربر نهایی است. همچنین صرفه جویی در پهنای باندی که برای انتقال ترافیک از مرکز داده اصلی تا محل مصرف کاربران مصرف می شود، از دیگر دلایل راه اندازی این مراکز است.

معاون سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: هزینه پهنای باند و منابع ارتباطی، شرکتهای توزیع کننده محتوا و اپراتورهای ارتباطی را به این نتیجه رسانده که از مراکز توزیع محتوا استفاده کنند.

وی با تاکید براینکه مراکز CDN افزایش کیفیت سرویس و صرفه جویی در پهنای باند را به دلیل محلی کردن سرور ترافیک به همراه خواهند داشت، گفت: یکی از دلایل ایجاد شبکه های توزیع محتوا (CDN) این است که برخی از خدمات مانند streaming (پخش روی شبکه)، خدمات چند رسانه ای و IPTV (تلویزیون اینترنتی)، پهنای باند زیادی مصرف می کنند و برای اینکه بتوان این میزان پهنای باند را مدیریت کرد شبکه های توزیع محتوا به کار گرفته می شوند.

اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران – آفاوا