پیامک های تبلیغاتی اپراتورهای تلفن همراه مجدداً بعد از غیر فعال سازی پس از مدتی، فعال میشوند!

این موضوع بعد از ۴ سال آنقدر نخنما شده که کسی چیزی از آن نپرسد اما دریافت سیل آسای پیامک های تبلیغاتی در کنار مزاحمتهای پیامکی خود اپراتورها در قالب فروش و تبلیغات برای خود و هزینه از روح و روان مردم را چه کسی در کشور باید پاسخگوباشد؟

آنچه مشخص است وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات در این ارتباط تا کنون نتوانسته موفق عمل کند و هیچ کنترلی موثری روی اپراتورهای کشور در این خصوص وجود ندارد، حال سوال اینجاست که کدام نهاد باید پا پیش گذاشته و این اوضاع برهم ریخته را مدیریت نماید، قوه قضاییه، سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده، شورای عالی فضای مجازی، پلیس فتا و یا خود نهاد ریاست جمهوری؟

در پی اعتراضات کاربران بالاخره ارسال پیامک‌های تبلیغاتی مدتی پیش از سوی شورای عالی فضای مجازی مورد بررسی قرار گرفت و اعلام شد که ارسال پیام‌های تبلیغاتی مشمول دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

اما بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فقط قرار است محتوای پیامک‌ها را تایید یا رد ‌کند و روی تعداد و زمان ارسال آنها هیچ نظارتی نخواهد داشت، اما سوال اینجاست که آیا این دووزارت خانه برای کنترل این معضل موفقیت داشته اند یا باید نهاد دیگری پیگیری این موضوع را بر عهده بگیرد.

سوالی که پاسخ به آن شاید امید بخش رهایی مردم از مزاحمتهای گاه و بیگاه اپراتورهای تلفن همراه کشور باشد که اینروزها خودشان تصمیم میگیرند، خودشان اجرا میکنند و خودشان هم نظارت میکنند!

اخبار فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران – آفاوا